niedziela
| 18 lutego 2018
 

Oferta misji handlowych od Agencji Rynku Rolnego

Redakcja: | 11 stycznia 2017

W odpowiedzi na duże zainteresowanie polskich przedsiębiorstw sektora rolno-spożywczego Agencja Rynku Rolnego przygotowała oferty udziału w misjach gospodarczych w Iranie, Japonii, Algierii oraz w Chinach. Do końca stycznia można składać formularze zgłoszeniowe. Pierwsza misja ruszy już w połowie lutego.

15 lutego polskie firmy będą mogły uczestniczyć w tokijskich targach Supermarket Trade Show. W ramach targów polskie podmioty będą mogły korzystać z powierzchni wystawienniczej Agencji Rynku Rolnego, ofert spotkań w japońskich sieciach handlowych oraz wsparcia tłumaczy języka japońskiego.

Kierunkiem cieszącym się szczególnym zainteresowaniem ARR jest Iran. Tylko w tym roku przewidziano aż trzy misje gospodarcze do tego kraju. Pierwsza z nich ruszy 18 lutego i potrwa pięć dni. Oferta Agencji przewiduje sesję rozmów z firmami irańskimi chcącymi nawiązać współpracę z podmiotami polskimi, objazd po kluczowych irańskich sieciach handlowych (w celu rozeznania oferty) oraz rozmowy z decydentami odpowiedzialnymi za tworzenie zamówień do irańskich sieci handlowych. Agencja przewiduje także pomoc w zakresie tłumaczenia z języka perskiego. W maju odbędą się dostępne dla polskich firm targi Iran Agro Food, a w sierpniu targi iFood International Exhibition of Food & Food Processing.

W bieżącym roku zaplanowano także trzy wizyty w Chinach (w Szanghaju, Guangzhou oraz w Pekinie). Nabór na pierwszą z nich  – Targi Sial China w Szanghaju – już ruszył. Dodatkowo nasze firmy będą mogły wypromować swoje produkty na Tajwanie oraz w Hong Kongu.

Szansą na wypromowanie polskich produktów rolno-spożywczych niewątpliwie będzie wystawa ASTANA EXPO w Kazachstanie, która potrwa od 10 czerwca do 10 sierpnia tego roku. Agencja przewidziała misję na EXPO w terminie 7 września. Przedsięwzięcie niestety wciąż nie jest oznaczone logo Marki Polskiej Gospodarki, co oznacza, że nie jest realizowane w ramach branżowego programu promocji polskich specjalności żywnościowych.

W planie działań promocyjnych ARR na rynkach zagranicznych na rok 2017 przewidziano łącznie 21 misji gospodarczych, spośród których siedem będzie realizowanych w ramach branżowego programu promocji polskich specjalności żywnościowych.

Przedsiębiorcy podnoszą kwestię wysokich kosztów udziału w misjach. Polskie firmy muszą nie tylko opłacić przeloty, ale także zapłacić za organizację spotkań z przedstawicielami sieci handlowych. Niestety nie mogą ubiegać się o jakiekolwiek dofinansowane państwowe.

Formularze zgłoszeniowe (wraz z terminami misji) dostępne są pod adresem: http://www.arr.gov.pl/oferty-dzialan-promocyjnych-arr

Zuzanna Mysona

Fot. Hiwasaeedpour/Wikimedia

 

Zobacz więcej z kategorii: Polska | Świat | Gospodarka | Opinie | Bez komentarza | Po godzinach | wSensie.tv
wSensie.pl to polski portal internetowy, którego celem jest dostarczanie Czytelnikom najwyższej jakości informacji i opinii. Na naszych stronach znajdą Państwo najważniejsze informacje ze świata polityki i gospodarki, liczne wywiady i komentarze oraz wideo. 2018 Copyright wSensie.pl
Ta strona wykorzystuje do swojego działania pliki Cookies. Możesz je zablokować w ustawieniach swojej przeglądarki. Blokada może spowodować niepoprawne działanie strony lub brak dostępu do niektórych jej funkcji. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zamknij