Drogi Użytkowniku,

Potrzebujemy Twojej świadomej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Wymaga tego od nas Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO) wchodzące w życie już 25 maja 2018 roku. Dzięki wprowadzonym zmianom będziemy jeszcze lepiej chronili Twoje dane osobowe! Poniżej wszystkie niezbędne informacje.

Administratorem danych jest Fundacja Wsparcia Rolnika Polska Ziemia z siedzibą w Warszawie przy ulicy Kolejowej 45/135, 01-210 (KRS: 0000500475)
PODMIOTY, KTÓRYM POWIERZONO PRZETWARZANIE
Zaufani partnerzy – tutaj lista

Wyrażam zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies. Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych i innych parametrów zapisywanych w plikach cookies, pozostawianych w trakcie przeglądania stron i serwisów internetowych, w celach analitycznych oraz w celach marketingowych (łącznie z profilowaniem) przez Fundację Wsparcia Rolnika Polska Ziemia i jej zaufanych partnerów.
Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 RODO, a jego cele to:
1. Tworzenie statystyk i dopasowanie treści stron do preferencji Użytkownika
2. Marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
3. Wykrywanie botów i nadużyć
4. Świadczenie usług drogą elektroniczną

PODSTAWY PRAWNE:

1. Świadczenie usług drogą elektroniczną – brak możliwości świadczenia usługi bez niezbędnych danych
2. Marketing, w tym profilowanie i cele analityczne – zgoda Użytkownika
3. Pozostałe – uzasadniony prawnie interes administratora danych
Podanie moich danych osobowych jest dobrowolne a podstawą ich przetwarzania jest moja zgoda. Odbiorcami danych są Google Analytics, Google Ads, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Freshmail, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Moje dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat do czasu wykorzystania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej lub do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Jestem świadomy swoich praw:

1. Mam prawo do wycofania się z tej zgody w dowolnym terminie, a moje dane osobowe będą przetwarzane do czasu jej odwołania.
2. Mam prawo dostępu do moich danych osobowych
3. Mam prawo skorygowania niepoprawnych danych
4. Mam prawo do usunięcia informacji
5. Mam prawo do ograniczenia przetwarzania danych
6. Mam prawo do wniesienia skargi do organu nadzorującego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
7. Mam prawo do przenoszenia danych


Dane są wykorzystywane do profilowania marketingu za pomocą narzędzi Google Analytics, Facebook. W sytuacji wniesienia sprzeciwu wobec profilowania – prosimy skorzystać z ustawień przeglądarki.
Brak wyrażenia zgody uniemożliwi lub ograniczy dostęp do usług fundacji, może też wpłynąć na niektóre funkcjonalności strony.
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”

Swoją wcześniej wydana zgode możesz cofnąć klikając przycisk u dołu strony "Cofnij zgodę"
niedziela
| 19 sierpnia 2018

Bulwersująca kampania: Wilno "punktem G" Europy

Redakcja: | 09 sierpnia 2018
Wilno

Dyskusje z udziałem arcybiskupa Wilna i premiera Litwy to oddźwięk kontrowersyjnej kampanii promującej litewską stolicę, jaka ruszyła poza granicami kraju. Wilno zostało przedstawione jako "punkt G" Europy.

"Nikt nie wie, gdzie jest, ale kiedy go znajdziesz, jest niesamowicie"

– głosi hasło reklamowe.

Dzisiaj kampania rozpocznie się w Londynie i Berlinie. Plakat, który miał promować Wilno, przedstawia kobietę leżącą w pościeli z nadrukiem mapy Europy i ściskającą ją w miejscu, gdzie leży stolica Litwy. Grafikę okraszono napisem w języku angielskim: "Vilnius is the G spot of Europe. Nobody knows where it is, but when you find it, it's amazing".

Śmiała grafika w połączeniu z tekstem wywołały w ciągu ostatnich miesięcy burzliwą dyskusję  na Litwie. Część osób uważa, że jest to doskonały chwyt reklamowy, inni natomiast zwracają uwagę, że kampania jest żenująca, zwłaszcza w kontekście zaplanowanej na wrzesień wizyty papieża Franciszka.

Rząd Litwy apelował do władz Wilna o odłożenie kampanii do czasu zakończenia wizyty głowy Kościoła katolickiego. Organizatorzy kampanii jednak odmówili, twierdząc że reklamy ustaną przed wizytą papieża i nie będą z nią w żaden sposób powiązane.

– Ci, którzy są oburzeni, pokazują tylko, że kampania faktycznie działa, ponieważ robi zamieszanie i prowokuje dyskusję

 – powiedział współtwórca reklamy Jurgis Ramanauskas.

Jak podkreślił metropolita wileński arcybiskup Gintaras Gruszas, reklama "wzmacnia obraz Wilna jako miasta seksturystyki". Duchowny skrytykował również to, że "wykorzystuje się tu płciowość kobiety".

Litewski premier Saulius Skvernelis stwierdził, że to "dziwny sposób na reklamę", choć "normy moralne nie zostały przekroczone". Polityk podkreślił, że jego rząd "nie zdecydowałby się na taką reklamę".

Ideę kampanii poparł jednak mer Wilna Remigijus Szimaszius. Utrzymywał, że gdy spotyka się z zagranicznymi inwestorami, dziennikarzami, przedstawicielami delegacji, większość z nich przybywa do stolicy Litwy po raz pierwszy. Zagraniczni goście są jednak oczarowani miastem.

– Ocena jest miła, ale świadczy też o tym, że Wilno jest za mało znane na świecie

– mówił Szimaszius.

Twórcą kampaniu jest firma Go Vilnius, odpowiedzialna za promocję turystyczną miasta. Jej dyrektor Inga Romanovskiene przekonywała, że "Wilno wymaga nietradycyjnych środków reklamowych". Firma przeprowadziła w Londynie i Berlinie badania rozpoznawalności Wilna. Okazało się, że tylko 5 proc. mieszkańców tych miast wie, gdzie leży i jaka jest stolica Litwy.

– W celu prześcignięcia konkurentów powinniśmy powziąć odważne działania, przyciągające uwagę

– mówiła Romanovskiene, dodając, że cieszy się, iż ta kampania już wywołała burzliwą dyskusję, zarówno na Litwie, jak i w zagranicznych mediach.

– "Punkt G" to metafora, która ma wywołać zainteresowanie wileńskimi zabytkami, wydarzeniami kulturalnymi, parkami, gastronomią

– przekonywała szefowa Go Vilnius.

Z komunikatu rozesłanego do mediów, w tym także polskich, dowiadujemy się, że "kampania ma na celu zwiększenie widoczności Wilna i położenia miasta jako ekscytującej opcji dla millenialsów szukających alternatywnych miejsc turystycznych".

Oprócz plakatu pojawiło się także kilka spotów w podobnym tonie.

tvp.info/wprost.pl/marma/Fot. Umnik, Public Domain, Wikimedia Commons 


Zobacz więcej z kategorii: Polska | Świat | Gospodarka | Opinie | Bez komentarza | wSensie.tv
wSensie.pl to polski portal internetowy, którego celem jest dostarczanie Czytelnikom najwyższej jakości informacji i opinii. Na naszych stronach znajdą Państwo najważniejsze informacje ze świata polityki i gospodarki, liczne wywiady i komentarze oraz wideo. 2018 Copyright wSensie.pl
Zgodnie z rozporzadzeniem możesz cofnąć zgode którą wcześniej nam dałeś. Jednak uprzedzamy że portal może przestać działać poprawnie. Cofnij zgodę.