Drogi Użytkowniku,

Potrzebujemy Twojej świadomej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Wymaga tego od nas Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO) wchodzące w życie już 25 maja 2018 roku. Dzięki wprowadzonym zmianom będziemy jeszcze lepiej chronili Twoje dane osobowe! Poniżej wszystkie niezbędne informacje.

Administratorem danych jest Fundacja Wsparcia Rolnika Polska Ziemia z siedzibą w Warszawie przy ulicy Kolejowej 45/135, 01-210 (KRS: 0000500475)
PODMIOTY, KTÓRYM POWIERZONO PRZETWARZANIE
Zaufani partnerzy – tutaj lista

Wyrażam zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies. Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych i innych parametrów zapisywanych w plikach cookies, pozostawianych w trakcie przeglądania stron i serwisów internetowych, w celach analitycznych oraz w celach marketingowych (łącznie z profilowaniem) przez Fundację Wsparcia Rolnika Polska Ziemia i jej zaufanych partnerów.
Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 RODO, a jego cele to:
1. Tworzenie statystyk i dopasowanie treści stron do preferencji Użytkownika
2. Marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
3. Wykrywanie botów i nadużyć
4. Świadczenie usług drogą elektroniczną

PODSTAWY PRAWNE:

1. Świadczenie usług drogą elektroniczną – brak możliwości świadczenia usługi bez niezbędnych danych
2. Marketing, w tym profilowanie i cele analityczne – zgoda Użytkownika
3. Pozostałe – uzasadniony prawnie interes administratora danych
Podanie moich danych osobowych jest dobrowolne a podstawą ich przetwarzania jest moja zgoda. Odbiorcami danych są Google Analytics, Google Ads, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Freshmail, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Moje dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat do czasu wykorzystania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej lub do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Jestem świadomy swoich praw:

1. Mam prawo do wycofania się z tej zgody w dowolnym terminie, a moje dane osobowe będą przetwarzane do czasu jej odwołania.
2. Mam prawo dostępu do moich danych osobowych
3. Mam prawo skorygowania niepoprawnych danych
4. Mam prawo do usunięcia informacji
5. Mam prawo do ograniczenia przetwarzania danych
6. Mam prawo do wniesienia skargi do organu nadzorującego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
7. Mam prawo do przenoszenia danych


Dane są wykorzystywane do profilowania marketingu za pomocą narzędzi Google Analytics, Facebook. W sytuacji wniesienia sprzeciwu wobec profilowania – prosimy skorzystać z ustawień przeglądarki.
Brak wyrażenia zgody uniemożliwi lub ograniczy dostęp do usług fundacji, może też wpłynąć na niektóre funkcjonalności strony.
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”

Swoją wcześniej wydana zgode możesz cofnąć klikając przycisk u dołu strony "Cofnij zgodę"
poniedziałek
| 16 lipca 2018

Jak wielkie sieciówki naciągają Polaków? Oto kilka cen dla porównania

Alina Gut: | 23 listopada 2017
św. Mikołaj i Gwiazdor

Zdumienie budzi fakt ogromnej różnicy pomiędzy cenami w najpopularniejszych sieciach sklepów w Polsce, a tych samych marek za granicą. Do Polski obcokrajowcy przestają przyjeżdżać, bo robi się tu naprawdę drogo.

Zrobiłam przedświąteczny (z gazetek przedświątecznych oczywiście) research towarów. Wszystkie cztery najpotężniejsze wielkopowierzchniowe sklepy w Polsce wypadły słabo i okazuje się, że nierówno traktują Polaków i swoich rodaków.

Niemiecka sieć sklepów Lidl naciąga Polaków na zakup wina Sauvignon Blank. W Berlinie trunek kosztuje zaledwie 4,99 euro (21,01 zł), u nas 27,99 zł. Przy zarobkach Niemców średnio 3,7 tys. euro (15,5 tys. zł) i dla porównania w Polsce 4,6 tys. zł, zakup takiego wina dla przeciętnego Niemca jest dla Polaka analogiczny z nabyciem jednego dobrego, albo dwóch gorszych gatunkowo piw.

W Carrefourze sprawdziliśmy koszt sztucznej choinki. Wyszło na to, że Francuzi mogą zakupić takie samo plastikowe drzewko długości 120 cm za równowartość 1/3 polskiej ceny. W Polsce będzie to 99,99 zł, a we Francji 7,99 euro (czyli 33,64 zł).

To tylko losowo wybrane produkty. Badanie szczegółowe półka po półce mogłoby przynieść jeszcze więcej niemiłych niespodzianek.

Sprawdziłam natomiast produkty w dwóch innych sieciach. Ceny wyszły bardzo zbliżone, a nawet, jak w przypadku Tesco, tańsze o 8 zł okazały się takie same pampersy (100 sztuk) w Polsce niż w Wielkiej Brytanii. Był to szacunek około 57 zł w Wielkiej Brytanii i 48,99 zł w Polsce. Ceny w Biedronce są natomiast niemal takie same jak w jej portugalskim odpowiedniku Pingo Doce. Np. kubek ze świątecznym motywem kosztuje w Portugalii około 1,50 euro, a w Polsce 6,99 zł.

 

wSensie/Alina Gut/Fot. YouTube


Zobacz więcej z kategorii: Polska | Świat | Gospodarka | Opinie | Bez komentarza | wSensie.tv
wSensie.pl to polski portal internetowy, którego celem jest dostarczanie Czytelnikom najwyższej jakości informacji i opinii. Na naszych stronach znajdą Państwo najważniejsze informacje ze świata polityki i gospodarki, liczne wywiady i komentarze oraz wideo. 2018 Copyright wSensie.pl
Zgodnie z rozporzadzeniem możesz cofnąć zgode którą wcześniej nam dałeś. Jednak uprzedzamy że portal może przestać działać poprawnie. Cofnij zgodę.