czwartek
| 15 listopada 2018
Marta Maciejewska | 20 kwietnia 2018

Andruszkiewicz dla wSensie.pl o propozycji Ministerstwa Rozwoju: Nie wierzę, że nagle w Polsce zaroi się od podziemnych parkingów

Andruszkiewicz dla wSensie.pl o propozycji Ministerstwa Rozwoju: Nie wierzę, że nagle w Polsce zaroi się od podziemnych parkingów

Do Sejmu trafiła ustawa dot. zmian w strefach płatnego parkowania. Projekt Ministerstwa Rozwoju umożliwia samorządowcom m.in. podniesienie stawek za godzinę parkowania trzykrotnie. Ustawa jest już po pierwszym czytaniu.

Projekt dotyczy miast liczących powyżej 100 000 mieszkańców. Podniesione mogą zostać stawki za godzinę parkowania – z 3 do 9 zł – oraz kary za brak opłat parkingowych – z 50 do 200 zł. Co więcej, ustawodawca chce, by opłaty były pobierane także w soboty i niedziele. Decyzja o podwyżce opłat leży po stronie radnych.

W rozmowie z naszym portalem poseł Adam Andruszkiewicz odniósł się do przedstawionych propozycji.

– Uważam, że to nie jest dobry pomysł, zważywszy na fakt, że po pierwsze parkowanie w Polsce i tak jest drogie, po drugie miejsc parkingowych jest coraz mniej, dlatego że coraz więcej mamy samochodów. Dziś często młodzi ludzie dostają od rodziców na osiemnastkę samochody. Tych samochodów jest coraz więcej. Zwłaszcza w dużych miastach to widać. Uważam, że powinniśmy dążyć do tego, aby rozbudowywać parkingi, aby budować parkingi podziemne, a nie podwyższać opłaty za parkowanie. To nie jest dobra droga, żeby ograniczyć ruch miejski

– ocenił parlamentarzysta.

Jednym z argumentów przemawiających na korzyść ministerialnego projektu miał być fakt, że wyższe stawki za parkowanie zachęcą prywatne firmy do budowy podziemnych parkingów.

– Nie wydaje mi się. Budowa podziemnego parkingu to jest potężna inwestycja. Raczej bym szedł w tę stronę, że jeśli jakiś przedsiębiorca buduje dużą galerię, to wtedy się z nim dogadywać, żeby umożliwić mu budowę podziemnego parkingu. Nie wierzę, że nagle w Polsce zaroi się od podziemnych parkingów. To są bardzo drogie inwestycje

– stwierdził poseł.

– Przede wszystkim uważam, że powinniśmy bardziej promować alternatywne środki komunikacji. Rozbudowywać tabor komunikacji miejskiej, autobusy, tramwaje. Stawiać na to, żeby to było bardzo wysokiej jakości i wówczas zachęcać mieszkańców dużych miast, żeby się przesiadali do transportu publicznego, tak, żeby to było po pierwsze bardziej sprawne, po drugie tańsze

– podsumował Adam Andruszkiewicz.

Fot. Facebook Adam Andruszkiewicz


wSensie.pl to polski portal internetowy, którego celem jest dostarczanie Czytelnikom najwyższej jakości informacji i opinii. Na naszych stronach znajdą Państwo najważniejsze informacje ze świata polityki i gospodarki, liczne wywiady i komentarze oraz wideo. 2018 Copyright wSensie.pl
Zgodnie z rozporzadzeniem możesz cofnąć zgode którą wcześniej nam dałeś. Jednak uprzedzamy że portal może przestać działać poprawnie. Cofnij zgodę.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na „x” w prawym górnym rogu tej informacji. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Więcej o polityce prywatności możesz przeczytać tutaj.